الجمعة، أكتوبر 30، 2009

المريض و الطبيب

المريض : يا ترى يا دكتور أنا ممكن أعيش لحد ما يبقى عندي 100 سنة؟
الطبيب : أنت بتدخن أو بتشرب أو بتتعاطى؟
: لأ أبداً، عمري ما دقت سيجارة أو كأس ولا حتى شديت نفس من شيشة
: بتلعب قمار؟ : لأ، ولا حتى كوتشينة ولا دومينو ولا شطرنج
: بتسهر قدام التلفزيون أو الفيديو أو الدش؟ : ولا بأفتحهم من أساسه
: ولا بتسهر على القهوة؟ : ولا عمري عتبتها برجلي
: بترهق صحتك ونظرك بالقراءة كتير؟ : بالعكس، أنا أطيق العمى ولا أطيقش الكتب
: طيب بتقعد كتير قدام الكمبيوتر أو الأنترنت؟ : كمبيوتر؟ أشوف إيه؟
: طيب بتسافر على طرق خطر أو بتسوق كتير؟ : أنا لا عندي عربية ولا بأسافر من أصله؟
: طيب بتلعب أي رياضة عنيفة أو مرهقة؟ : ولا عمري عتبت نادي، وما لعبتش حاجة من أيام ثانوي
: بتصلي؟ : يوم الجمعة بس
: بتحب ؟ : لا بحب البنات ، ولا يحبوني !
االطبيب وهو منفعل أمال عايز مية سنه تعمل فيها إييييييييه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق